Himal suspends publication

IN Media Watch Briefs | 24/08/2016

The Southasia Trust is suspending publication of Himal Southasian, the pioneering magazine promoting cross-border journalism  in the region. The decision was taken by the Trust’s Executive Board on 22 August, “due to non-cooperation by regulatory state agencies in Nepal that has made it impossible to continue operations after 29 years of publication”, the statement said. It adds that Himal will resume publication when circumstances in Nepal or elsewhere make it possible. 

Subscribe To The Newsletter

Do web teams of newspapers normally quote other newspapers?  The DNA Web Team and FE (Financial Express) Online this week quoted articles from TOIIndian Express and HT in which Muslims working for Yogi Adityanath had been interviewed. DNA did this on two consecutive days, March 20 and 21. While only the March 20 report had a line in which the Web Team had passed its own judgment - ``However, the religious leader, often vilified for his brand of politics...'', the FE Online article   read like an opinion piece. It even included this comment, without backing it up with any proof: ``The facts of the Mutt show that Yogi has been wrongly painted as anti-Muslim by the media. His followers say that Yogi does not oppose Muslims but Wahabi Islam, which is believed to be behind the rise of terrorism across the world.''  Intriguing.

 

Punjab chief minister Amarinder Singh has appointed his old band of loyalists as advisors. Among them is senior journalist Raveen Thukral, who has remained closely associated with him and had been advising him on media during the run up to the elections. He becomes media advisor to the chief minister with the rank of a Minister of State. Also back in action is his former media advisor BIS Chahal, and a former employee in the Public Relations Department. Chahal is now advisor to the CM, also with the rank of minister of state. Singh's media manager Vimal Sumbly will now be his press secretary.

View More