Media Resources For Readers For Journalists For Journalism Students Media Statistics Statistics Legal
Development Reporting Media Activism Media and Disability Media and Gender Media Diversity Privacy
Another defamation notice
Posted/Updated Wednesday, May 16 12:13:23, 2012
Rs 100 crore defamation notices are now par for the course. After Justice Sawant's suit against Arnab Goswami, and Times Now's legal notice for the same damages to The Hoot, we now have Shekhar Gupta and other authors of the Indian Express page one story on April 4 asking Vinod Mehta and Open magazine for  Rs  100 crore in damages for defaming them. In an interview to Open magazine Mehta had described the Express story as "a mistake of Himalayan proportions" and asserted repeatedly that it was a planted story.
BACK TO TOP

PRINT    COMMENT ON STORY EMAIL   
MORE MEDIA WATCH BRIEFS
Bimal Nepal, a Massachusetts-based photographer, has charged the Indian prime minister Narendra Modi on social media of violating the copyright. On October 21, Mr. Modi’s Facebook page published a modified version of a photograph that apparently Nepal had clicked and posted on his Flickr page in November 2012. In his Facebook post the same day, Nepal called Mr. Modi “one of my greatest heroes”, but went on to add that his “greatest question and concern is - there is no credit for the photographer?!” The photo still remains posted on the prime minister’s page without any mention of Nepal. 
 
The Tamil news channel Thanthi, which allegedly telecast the bail application hearing (on October 17) of former Chief Minister J Jayalalithaa in the Supreme Court on October 18, has landed itself in a legal soup. The All-India Bar Association has sought suo motu contempt proceedings against the channel in the Supreme Court. Interestingly, this has occurred at a time when a larger debate about whether court proceedings should be recorded or not has also been going on.

Today's Chanakya, whose exit polls  came  closest to predicting the performance of AAP in the Delhi elections last year and the BJP strength in the Lok Sabha polls this year, didn't quite pull off a hat trick this time.  It did give the BJP a clear victory in Haryana (five seats more than it actually got) and predicted a clear majority for the party in Maharashtra which did not happen. On Sunday evening it sent around a mailer taking credit for getting it right in Haryana and apologising for getting it wrong in Maharashtra. It also offered a possible reason for being off the mark in the latter case!

On 16 October, on the top of the second page of TOI's business section was a curious news item on Sahara attributed to Times News Network. Titled "Sebi fails to find investors, Sahara case drags on",  it was an analysis passing for news, no attribution or quotes. Just TNN's opinion on Sebi's handling of the Sahara case, its failure to find the investors it claims were cheated, and what Sahara Chairman Subrata Roy's prolonged detention will mean for Sahara which employs one lakh people. Inset in this story is another item, dateline Panaji, which says the Goa CM is disturbed at Roy's long detention. 
 
SUPPORT THE HOOT FOLLOW US
MEDIA JOB OF THE WEEK
Prasar Bharati is a statutory autonomous body established under the Prasar Bharati Act and came into existence on 23.11.1997. It is the Public Service Broadcast
Jagran Cityplus in Hyderabad is currently looking for two reporters/sub-editors. The candidate needs to be from a Mass Communication background. Since we are a
POLL
Does India need an independent and autonomous public broadcaster?
Yes
No
Cannot say
 
Bulletin Board

Secure communication workshop for journalists on October 11, 2014. Register to join. See "for journalists" section on the Hoot.
Copyright2011. THE HOOT. All Rights Reserved.