Keeping their counsel

IN Media Watch Briefs | 17/05/2018

Editorial writers on Thursday morning either did some plain speaking on what they thought of the Karnataka governor's decision to swear in a BJP government--ET, TOI, and   Business Standard--or looked for other subjects to write on--HT, The Hindu and  Mint. The Indian Express chose to ignore the messy ground reality and focus loftily on what the BJP's election winning prowess will mean for the future of the opposition, even if it chooses to get together. The Dainik Jagran also chose other subjects to write on.                      

Subscribe To The Newsletter
Around 1300 newspapers have benefitted from full page colour insertions by The Ministry of Information and Broadcasting  commemorating former prime minister Atal Bihari Vajpayee.  Some also got a full page insertion from the govt of Rajasthan. DAVP also worked to ensure that the blog the PM had penned got published, reaching out to some 125 newspapers late in the evening. Most of them obliged.               
Doordarshan News did not adhere to Prasar Bharati's existing police guidelines of not covering political party functions live on August 15 this year, reportsThe Print.  It telecast live BJP president Amit Shah's efforts to unfurl the national flag at the BJP headquarters. Unfortunately for Mr Shah DD only succeeded in telecasting to the world his gaffe in pulling at the wrong rope which made the flag fall to the ground before it was unfurled, reports the website.      
 
View More
Announcement